اخبارمهتدیانمهتدیان بعد از انقلاب اسلامی

اسلام آوردن یک بهایی در زنجان؛ نوید فرصتی‌پور

  «نوید فرصتی‌پور» ۳۱ ساله، پس از تشرف به دین مبین اسلام در زنجان، در جمع خبرنگاران گفت: از حدود سه سال پیش به دین اسلام تمایل پیدا کرده‌ بودم ولی به سبب برخی ملاحظات، آن را علنی نکردم ولی با این وجود طی این مدت، اعضای خانواده‌ام نسبت به علاقه من به دین اسلام تا حدودی اطلاع داشتند.
وی افزود: از تصمیم و اقدام خود در تشرف به دین مبین اسلام بسیار خوشحال هستم.

نوید فرصتی پور1

تشرف یک بهایی به دین مبین اسلام با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان صورت گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره بر لزوم اهتمام به دستورات مذهبی در زندگی روزمره، خطاب به این جوان تازه شیعه شده گفت: با مراجعه به کتب معتبر شیعی باید در راستای فراگیری اصول دینی اهتمام ویژه داشته باشد تا بتواند در این مسیر قدم‌های محکمی بردارد.

خاتمی با تاکید بر اینکه نباید تحت تاثیر تهدیدات قرار گرفت، گفت: اسلام دین منطق است و چون مطابق با فطرت انسان است، هر انسان آزاده‌ای آن را با جان و دل می‌پذیرد.

ایشان افزود: اسلام دینی مستدل و منطقی است و از آن جا که مطابق با فطرت انسان هاست، در برابر هر مسئله‌ای پاسخ دارد. حجت الاسلام علی خاتمی با اهدای یک جلد قرآن کریم و نهج البلاغه با ترجمه فارسی به «نوید فرصتی پور» از وی خواست که با مطالعه و تحقیق هر چه بیشتر درخصوص اصول و احکام اسلامی و نیز مطالعه اطلاعات و نوشته‌های متبریان و مستبصران دیگر، همواره درصدد کسب معارف بیشتر و عمیق‌تر درمورد حقانیت دین اسلام تلاش کند.

وی همچنین خطاب به نوید فرصتی پور جوان بهایی تازه مسلمان شده، افزود: باید مطالعات خود در زمینه تشیع را بیشتر کرد، به‌ویژه مطالعه خاطرات افرادی که این مذهب را برای خود انتخاب کرده‌اند.

نوید فرصتی پور در ادامه گفت: خانواده‌ام بهائی بودند و پدرم از یکی از شهرهای مرکزی ایران در اوایل دهه ۵۰ به زنجان آمد و با مادرم که او هم اصالتا زنجانی نبود ازدواج کرد و ساکن زنجان شدند و ثمره این ازدواج ۳ پسر و ۲ دختر بود.

وی با بیان اینکه از تصمیم و اقدام برای تشرف به دین مبین اسلام خوشحال است، ادامه داد: جوانان با مطالعه و با دید باز مسیر مذهب و عقیده خود را انتخاب کنند و آداب و رسوم و باورهای غلط را صرف جلب محبت اطرافیان ادامه ندهند.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در این جلسه یک جلد کلام‌الله مجید، یک جلد نهج‌البلاغه و یک جلد کتاب مفاتیح‌الحیات تالیف آیت‌الله جوادی آملی که در زمینه مباحث سبک زندگی اسلامی و سلوک فرد مسلمان است را به این جوان تازه شیعه شده اهدا کرد.

نوید فرصتی پور2

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۵

منبع : رهیافته هامهر

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا