سخن سردبیر

ایام سوگواری سید الشهداء، امام حسین علیه السلام تسلیت باد

ایام سوگواری سید الشهداء، امام حسین علیه السلام تسلیت باد.

گویند آنگاه که خدای متعال کعبه را آفرید، کعبه بر وجاهت و عظمت خویش بالید غافل از آنکه سرزمین دیگری هست که وصف منزلتش را قلم تاب نیاورد و مرکب طاقت!
همان سرزمینی که خدا موطن دردانه‌ی حبیبش ساخت و به حضورِ جسمِ مجروح و لگدمالش عزت بخشید!
آری!
خدا کربلا را خلق کرد تا کعبه تا ابد بر عزایِ کُشته‌ی آن، جامه‌ی سیه بر تن کند و زائرانش را بر کعبه برتری بخشید تا شوکتِ اولادِ علی بن ابیطالب را فریاد کند!
و چه سعادتمند است زائر الحسین علیه السلام که در توصیفِ پابوسی‌اش فرموده است باقرالعلوم علیه‌السلام:

« لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی زِیَارَهِ الْحُسَیْنِ ع مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَیْهِ حَسَرَاتٍ
قُلْتُ:
وَ مَا فِیهِ؟
قَالَ مَنْ زَارَهُ شَوْقاً إِلَیْهِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ حَجَّهٍ مُتَقَبَّلَهٍ وَ أَلْفَ عُمْرَهٍ مَبْرُورَهٍ وَ أَجْرَ أَلْفِ شَهِیدٍ مِنْ شُهَدَاءِ بَدْرٍ وَ أَجْرَ أَلْفِ صَائِمٍ وَ ثَوَابَ أَلْفِ صَدَقَهٍ مَقْبُولَهٍ وَ ثَوَابَ أَلْفِ نَسَمَهٍ أُرِیدَ بِهَا وَجْهُ اللَّهِ؛
اگر مردم می‌دانستند زیارت حسین علیه السلام چقدر فضیلت و ثواب دارد همانا از شوق می مردند و نفس‌هایشان از روی حسرت بند می آمد.
راوی میپرسد:
چقدر فضیلت دارد؟
حضرت میفرمایند:
هر کس حسین علیه السلام را زیارت کند از روی اشتیاقی که به او دارد، خدا برایش هزار حج مقبول و هزار عمره مبروره و اجر هزار شهید از شهداء بدر و اجر هزار روزه دار و ثواب هزار صدقه قبول شده و ثواب هزار بنده آزاد کردن که مراد از آن رضای خدا باشد، می نویسد.»

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا