اخبارمهتدیانمهتدیان بعد از انقلاب اسلامی

تشرف یک جوان بهائی به مکتب تشیع در شهر جدید هشتگرد

جوان بهائی ساکن شهرستان ساوجبلاغ در دیدار با امام جمعه شهر جدید هشتگرد، ضمن برائت از فرقه بهائیت به مکتب تشیع روی آورد.

امام جمعه شهر جدید هشتگرد در این مراسم گفت: اهمیت دین اسلام در این است که آخرین و کامل‌ترین دین می‌باشد و در روز قیامت هم دین اسلام مورد قبول می‌باشد. توفیق حاصل شده برای شما تا با یک اراده‌ی درونی آماده تشرف شوید و مسیر صحیح زندگی را انتخاب کردید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری با تاکید برای رسیدن به تعالی معنوی گفت: شناخت خدا دلت را آرام می‌سازد و روحت را از پاکی لبریز می‌کند. گرویدن به اسلام مثل این است که خداوند یک ریسمانی را می‌فرستد تا یک سری از افراد به آن چنگ زنند و به تجلی و تعالی معنوی و روحی برسند.

امام جمعه شهر جدید هشتگرد نیز در این رابطه با بیان این‌ که یکی از عواملی که برای غیر مسلمانان ایجاد جاذبه می‌کند گفت: موضوع مبانی اسلام است. یعنی آنها با تحقیق و مطالعه، اسلام را بررسی می‌کنند و می‌بینند که دین اسلام چه ویژگی‌ها و جذابیت‌های بالایی دارد و به خاطر این جاذبه‌ها است که به سمت دین اسلام روی می‌آورند. این یک عامل مهمی است که درگفتار و کردار افراد که به سمت اسلام آمده‌اند دیده می‌شود.

وی با اشاره بر مباحث اخلاقی دین اسلام گفت: در اسلام نظام عقیدتی ما بر پایه‌ی برهان عقلی و منطقی استوار است. در کتاب‌های فلسفه و کلام به این امر اشاره شده است. در اسلام ما یک بخشی با عنوان اخلاقیات داریم که روابط انسان‌ها را با یکدیگر، رابطه انسان با خدا و رابطه انسان با سایر موجودات را بیان می‌کند. این‌ها محورهای مباحث اخلاقی دین اسلام است. او با اشاره بر لزوم اهتمام به دستورات مذهبی در زندگی روزمره، خطاب به این جوان تازه رهیافته، اظهار کرد: با مراجعه به کتب معتبر شیعی باید در راستای فراگیری اصول دینی اهتمام ویژه داشته باشد تا بتواند در این مسیر قدم‌های محکمی بردارد.

در پایان این دیدار یک جلد کلام الله مجید توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری به جوان تازه مسلمان شده اهدا شد.

تاریخ انتشار: ۶ تیرماه ۱۳۹۷

منبع: خبرگزاری تسنیم

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 2 =

دکمه بازگشت به بالا