اجتماعیسخن سردبیرمقالات

میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) بر جهانیان مبارک باد

سلام و صد سلام

 با عرض تبریک و تهنیت، همراه با طبق طبق گل های سوسن و لاله ونسترن

احتراما آمدیم که از خیری بزرگ و رویدادی سترگ بگوییم.

 نه فقط خبری “مهم” بلکه بزرگترین”، “اساسی ترین” و “تکان دهنده ترین” خبر عالم، خبر تاریخ، خبر جهان، نقطه عطف آفرینش !

همان خبری که همه، در همه زمان ها و در همه مکان های گوش جان به آن داشتند و تشنه شنیدنش بودند و امروز همچنان عطشناک!

 همان خبری که زمین و آسمان و ملک و ملکوت جان نثار و جان سپارش بودند و امروز همچنان چشم به راهش!

خبری که اگر “خبرگزاری های عالم” می­دانستند و قدرش می شناختند، همه روزه و همه ساعته از او می گفتند و در رسانه ها، به مخاطبان جان به لب و چشم انتظار خود، قطره قطره وعده آب گوارا می دادند.

خبری که داستانش از سامراء در عالم پیچید و پیچید و نسیم روح بخش گل نرگسی یکتا و بی همتا، جان جهان را اسیر یوسفی ساخت که نه یک زلیخا که هزاران رسول و امام و فرشته و خورشید و ماه “زلیخا” دارد .

یوسفی که نه فقط بر برادرانش عنایت ویژه و لطف فراوان دارد که سیاه و سپید و مرد و زن و مسلمان و مسیحی و یهودی و زرتشی و بودائی و هندو و … از خوان کرمش بهره مند و بالاخره با سفینه نجات او، به ساحل خوشبختی خواهند رسید.

 منشاء خبر، از ماهی نیکو و سرشار از شادمانی و شادابی آغاز می شود.

 به راستی این ماهِ ماه که خبرساز و خبردان عالم شد، عجمبه ماهی است!

– در آن نه سوگ، نه ماتمی، سرشار از شادمانی!

چیدمان اعیاد شعبانیه، پیام آور فرهنگ و رخدادی جهانی و سرنوشت ساز است.

 از میلاد حماسه سازان مکتب کربلا در دهه اول آن:

از سرور کائنات: حسین زهرا

 از سردار مروت و وفا: عباس على

از تجسم نبوت: اکبر حسین

 از تجلی عبودیت و تقوا :  على بن حسین…تا میلاد منجی جهانی و امام مهربانی

 سرشار و لبریز از شادابی و امید، روشنایی نورُ على نورا

به سان مقدمه از مکتب عاشورا تا ولادت پرچم دار انقلاب جهانی موعود محبوب!

 همه ساله، شب های شعبان که به نیمه می رسد، در سحرگاهش، یکباره خاطره آن “خبر بزرگ” در عالم طنین انداز می شود و در آسمان تاریک جهان، اخگری روشن، ستاره ای درخشان، ظاهر می شود که: خبر آمد، خبری در راه است!

 “از فرط شادمانی” و از شدت شادابی، عرش و فرش، تشنه کامان… بیقراران…گل ریزان … فریاد زنان!

 همه و همه به استقبال “مولود محبوب” و موعود مسعود می شتابند!

 از مرکز عالم به تدریج منظومه های مجاور، قلب هایشان، سرزمین سلطنت الهیه می شود و در آن بذرعشق و اشتیاق و کمال جوانه می زند.

 “خیمه های نور” جهان گیر و عالم آرا می شود.

 و در گام نخست، قلب های شیعیان به تصرف در می آید.

و چشمه های عاشقی و شیدائی میجوشد و می خروشد.

 و در کوچه ها و محله ها و خیابان ها جاری می شود.

جنبشی خود جوش و مردمی گویا، بانگ نوزادی محبوب، جهان را می­نوازد.

بانگ خرسندی و فریاد جشن میلاد، قلب ها را می لرزاند.

 پرچم های رنگارنگ، سبز رنگ علوی، سرخ فام حسینی، زرد رنگ مهدوی؛ یکی پس از دیگری، به اهتراز در می آیند.

 آذین بندان و نقل و شربت و شیرینی و قطار قطار طاقت نصرت …

 “انفجار آیینه“، “رقص نور“، “باران پیام” را به جهان مخابره می­کنند.

آری خبر بزرگ، میلاد امام عدل و مهربانی است، پیشوائی آسمانی که تنها بازمانده از سلسله انبیاء و اوصیاء گرانقدر، نه فقط آخرین حجت است، که تنها راهنمای الاهی از تبار عصمت و هدایت که در کوچه بازارها گام می نهد و در میان مردم این شهر و آن کشور زندگی می کند، حیات را حیات می بخشد و چرخ آفرینش بر مدار محبت و معرفت او -باذن خدا- در دوران است.

علی رغم تلاش های جنایتکارانه بنی عباس، از مادری پاک نهاد و پدری مهربان از تبار ائمه هدی، در سحرگاه نیمه شعبان سال ۲۵۵ ه.ق در خانه امام عسگری (ع)، از مادری قدیس، نوزادی بی بدیل چشم به جهان گشود، تا آنگاه که “امر الهی، مقدر شود، کاری کند کارستان”.

در آستانه ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) فرصت را پاس داشته، در این مقاله چکیده شش ویژگی ممتاز و متمایز آن حضرت را یادآور می شویم.

۱-آخرین سفیر

 قافله نورانی و بزرگ پیامبران الاهی با بعثت حضرت محمد بن عبدالله (ص) به نقطه کمال و قله پایانی خود نایل آمد، اشرف انبیاء خاتم انبیاء شد و پس از آن بزرگ بزرگان، أمیر المؤمنین (ع) اولین وصی و جانشین برحق و آسمانی و سپس ده فرزند از تبار او، از امام مجتبی (ع) تا امام عسکری (ع) مسؤلیت وصایت خاتم الانبیاء را به شایستگی ایفا نمودند، تا آنکه نوبت به آخرین حجت ربانی و پایان دهنده سلسله امامت و وصایت رسید.

حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) مانند دیگر امامان ،آسمانی، معصوم و هدایتگر است و بعد از آن بزرگ، برای همیشه کتاب نبوت وامامت به آن شخصیت تابناک بسته خواهد شد.

۲-پیشوای فرا جغرافیائی (جهانی)

حضرت موعود محبوب، امام زمان ارواحنافداه تنها پیشوای آسمانی است که ماموریت جهانی، برای برپایی حکومت عدل و صلح جهانی عهده دار است. همه جهان به میهمانی این حجت مهربان پروردگار دعوت هستند؛ از شرق تا غرب، از سپید تا سیاه، از فقیر تا غنى؛ تا عدالت را در همه عالم بگستراند و جهان و جهانیان را برای اولین بار، بدون هیچ گونه تبعیض و مرزی، به قله موفقیت و خوشبختی و کمال برساند.

 

۳-تأسیس مکتب علم و دانایی

 تا زمان ظهور آن حضرت فقط معادل ۲ حرف (۲ بخش) از ۲۷ حرف (۲۷ بخش) علم آشکار شده و در عصر ظهور، انقلاب دانایی و تحول علمی بنیادین در جهان رقم می خورد.

 آن حضرت ۲۵ حرف از کل ۲۷ حرف دانایی را بر بشریت و جهانیان ظاهر می فرماید و “برکه علم” بشریت به “اقیانوس” معرفت، دانش و بصیرت همه جانبه متصل می گردد.

۴-پیشوای فرا مذهبی

 همه ادیان اعم از زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام منتظر منجی موعود هستند و تحت عناوین سوشیانت، پسر انسان یا مهدی یا … از او یاد می کنند.

 نهضت مهدوی، پیروان همه ادیان و حتی همه مکاتب بشر را مخاطب قرار داده و برای نیل به این مهم از انبیاء بر جسته معجزات فراوان ارائه خواهد فرمود . باورمندان همه ادیان و همه مکاتب به خوان هدایت جان جهان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) دعوت می شوند.

۵-صعود به قله نهایی آرمانها

آرمان انبیاء و حرکت جانشینان آنان در جهت ۱) فقر ستیزی ۲) جهل گریزی ۳) ستم سوزی و نیز استقرار مثلت سعادت بوده است، یعنی

۱) رفاه فراوان ۲) گسترش علم و معرفت بیکران ۳) استقرار عدل و انصاف بی پایان

 

نیل به هدف نهایی و صعود به بلندترین قله خوشبختی یعنی:

 “بندگی خالصانه”، “عبودیت آگاهانه” پروردگار جهان آفرین فقط درعصرظهور جهان گسترشده تحققی شایسته خواهد یافت.

۶-ابلیس سوزی

 از آنجا که با ظهور حضرت مهدی، صاحب الزمان (ارواحنافدا) عمر ابلیس به پایان می رسد و دیگر مجالی برای وسوسه پردازی او و ایادیانش نخواهد ماند. از جمله اقدامات شیطان می توان از مدعیان دروغینی در شرق و غرب عالم؛ که در گذشته ایام در مقابله سکه زرین مهدویت، سکه قلابی زدند و جماعت کم یا زیادی را در گوشه گوشه جهان فریب دادند، نام برد.

مانند: غلام احمد قادیانی در پاکستان و مهدی سودانی در آفریقا و على محمد باب شیرازی در ایران، فتنه ها برپا کردند و در جهت امید سوزی و تفرقه افکنی و شبهه گستری چه ها که نکردند، تا در دل منتظران راستین، تردید و تزلزل ایجاد کنند و آنها را از راه ظهور و امید و انتظار بر فرج آخرین ذخیره خدا باز دارند.

 در ایران فرقه های بابیه و بهائیه بیش از ۱۶۰ سال است که با سوء استفاده مغالطه آمیز از آیات و روایات موجب انحراف اعتقادی جمعی از مردم شدند. نباید خطر فکری و انحراف اعتقادی آنان را به ویژه برای نسل جوان که عمدتا دریافت ژرفی از معارف وحیانی قرآن و عترت ندارند دست کم گرفت، مرزبانی اعتقادی از باور گرانسنگ مهدویت تکلیفی است فراگیر و همگانی.

 به امید درک عصرظهور، عصر شکوفایی همه جانبه انسان و جهان.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا